تولید بیش از ۴ میلیون مگاوات ساعت انرژی در سال گذشته و رشد ۴/۱درصدی تولید برق

در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، تولید ناخالص در نیروگاه طوس به بیش از ۴میلیون و ۲۰هزار و ۶۳۹مگاوات ساعت رسید که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ بیش از 4.1 درصد، رشد را نشان میدهد.

 

به گزارش شستا رسانه، دکتر رضا افتخاری مدیرعامل هلدینگ انرژی شستا با اشاره به تحریم ها و چالش های فراوان اقتصادی افزود: وجود این مشکلات تاکنون، نتوانسته در جدیت و تلاش پرسنل این نیروگاه برای خدمت رسانی به مردم خللی ایجاد کند و نگهداری و بهره برداری از واحدها طی سالیان اخیر به بهترین شکل ممکن رقم خورده است.
وی انجام به‌موقع تعمیرات میان‌دوره‌ای و اساسی و بهره‌برداری اصولی از واحدها، ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات در کارگاههای مستقر در نیروگاه را مهمترین اقدام عملی برای رفع محدودیت تولید واحدها در سال گذشته دانسته و افزود: تعمیرات اساسی واحد یک این شرکت هم‌اکنون در حال اجرا می‌باشد که تا پیش از آغاز فصل گرما و پیک مصرف برق، شاهد اتمام آن و اتصال مجدد این واحد تولیدی به شبکه سراسری برق کشور خواهیم بود، تا با آمادگی کامل بتوانیم خدمت رسان مردم، به ویژه در تابستان پیش‌رو باشیم.

 

دکتر افتخاری اظهار داشت: با اعتماد و حمايت از خلاقيت و دانش کارکنان و اتكاء به تلاش پرسنل متخصص نیروگاه، توانسته ايم در سال گذشته، بيش از ۴ ميليون و ۲۰ هزار و ۶۳۹ مگاوات ساعت انرژي ناخالص، توليد نموده كه بيش از ۳ميليون و ۷۳۳ هزار و ۶۵۶ مگاوات ساعت آن انرژي خالص بوده است كه به شبكه سراسري تحويل گرديده است.

 

خاطر نشان می‌شود شركت افق تأمین انرژی طوس (مالک نیروگاه حرارتی طوس) با دارا بودن ۴واحد توليدي يكی از مهم ترين و بزرگترين نيروگاه بخاري استان خراسان رضوي بوده و نقش مهمي در تامين آسايش مردم و پشتيباني از شبكه سراسری برق كشور ايفا مي كند.