بررسی بودجه 1402 و اصلاح نحوه وصول مطالبات شرکت افق تأمین انرژی طوس / ارتقای توان نیروگاه طوس در دستور کار قرار گرفت

جلسه بررسی عملکرد بودجه 1402 شرکت افق تأمین انرژی طوس با هدف اصلاح روند وصول مطالبات و طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه با حضور سرپرست شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین ، دکتر حسینی معاون برنامه ریزی راهبردی و سرمایه‌گذاری شستا و جمعی دیگر از مدیران و معاونین هلدینگ برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین؛ مهندس احمدی مهر سرپرست شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین با اشاره به اینکه نظارت‌های مستمر در طول روند اجرای برنامه‌ها می‌تواند نقاط انحراف از برنامه‌های تعیین شده را شناسایی کند، گفت: با رفع و اصلاح انحراف از برنامه‌های از پیش تعیین شده می‌توان بودجه سالیانه شرکت‌ها را به شکل بهتری تدوین کرد.

سرپرست هلدینگ انرژی افزود: اصلاح بودجه شرکت افق تأمین انرژی طوس به ایجاد هماهنگی بین اجزاء و ساختار شرکت کمک شایانی می‌کند و همچنین باعث هم‌راستا شدن اهداف فردی و جمعی میان مدیران هلدینگ و نیروگاه می شود.

 

وی ادامه داد: سنجش نتایج تنها زمانی امکان‌پذیر است که بتوان براساس یک برنامه از قبل مشخص شده آنها را رصد کرد. بودجه تا حد زیادی این امکان را برای ما فراهم می‌کند که نتایج حاصله را با اهداف و شاخص‌های در نظر گرفته شده بسنجیم.

 

مهندس احمدی مهر با تاکید بر ایجاد نقدینگی بیشتر برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه طوس، گفت: دوره وصول مطالبات نیروگاه‌ها همچنان زیاد است بنابراین برای تامین مالی جهت انجام تعمیرات اساسی و نیمه اساسی حتما باید روند وصول مطالبات اصلاح شود.

 

دکتر حسینی معاون توسعه و برنامه ریزی شستا نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های شستا و هلدینگ انرژی، برای تأمین برق مورد نیاز کشور به ویژه در فصل تابستان، گفت: باید با برنامه‌ریزی منظم و دقیق میان شستا و هلدینگ انرژی، طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه طوس را اجرایی کنیم تا خیال مردم را در خصوص خاموشی‌های احتمالی آسوده نماییم.

 

وی ادامه داد: انرژی الکتریکی یکی از نیازهای اولیه و مهم تمام صنایع کشور اعم از معدنی، پتروشیمی، پالایشگاهی، دارویی و … است به همین خاطر شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی تمام تلاش خود را خواهد کرد تا صنایع کشور از نبود برق زیان‌ نبینند.

 

دکتر حسینی در پایان با تاکید بر تأمین منابع مالی لازم جهت استفاده از دانش‌های روز برای تولید برق درنیروگاه طوس، بیان کرد: باید با مسائل فنی و مالی طرح ارتقای واحدهای نیروگاه طوس به طور دقیق بررسی شود و در صورت نیاز ساختارهای مالی شرکت نیز اصلاح گردد .

 

معاون توسعه و برنامه ریزی شستا افزود: باید تلاش کنیم با اصلاح روند بودجه‌ریزی، شرایط برای افزایش توان واحدهای نیروگاه طوس فراهم شود تا با افزایش راندمان و بازدهی نیروگاه‌، نیاز بخش خانگی و صنعتی در حوزه برق به موقع تأمین گردد.

 

در ادامه این جلسه مهندس آبادی ، مدیر نظارت شستا بر امور هلدینگ‌‌های انرژی و صنایع عمومی نیز با اشاره به برنامه ریزی های لازم جهت تحقق بودجه 6 ماهه دوم سال، گفت : پتانسیل خوبی در مجموعه شرکت افق تأمین انرژی طوس در خصوص استفاده از تعهدات ارزی وجود دارد که می توان از این طریق دوره وصول مطالبات را کاهش داد.

 

مهندس آبادی افزود : فعالیت در بازارهای دو جانبه فرصت بسیار مناسبی برای افزایش نقدینگی این مجموعه فرآهم می‌کند که علاوه بر کسب درآمد بیشتر، شرایط را برای انجام تعمیرات اساسی پیش رو هموار می‌سازد.

 

مدیر نظارت شستا بر امور هلدینگ‌‌های انرژی و صنایع عمومی ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق مشخص شود که برنامه‌های توسعه‌ای نیروگاه و تعمیرات اساسی به چه شکل انجام خواهد شد و در ادامه چه نتایجی را از از نگاه اقتصادی و فنی رقم می زند.

 

شایان ذکر است؛ بررسی برنامه‌های ویژه توسعه ظرفیت تولید برق در نیروگاه طوس، ایجاد شرایط لازم جهت تولید با حداکثر ظرفیت به ویژه در زمان پیک تابستان، تخصیص اعتبارات لازم برای تعمیرات اساسی و نیمه اساسی و همچنین ارتقای واحدهای نیروگاه از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/